• FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow Color Quest
  • FC slideshow CW Khroma
  • FC slideshow CW Dark Threat
  • FC slideshow CW Paint Brawl
  • Color Quest - Saga : illustration by Gaël Lannurien
    Campagne en cours sur Ulule
  • Color Quest - Saga : illustration by Gaël Lannurien
    Campaign funded in 2021 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Gamma : The Spartan. Illustration by Kev DC
    Campaign funded in 2020 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Beta : The Valkyrie. Illustration by Kev DC
    Campaign funded in 2019 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Alpha : The Doomed Matriarch. Illustration by Kev DC | coloured by Gaël Lannurien
    Campaign funded in 2018 with Game On Tabletop
  • Color Quest - The Black Swamp cover by Mariana Gomez
    Campaign not funded on Kickstarter in 2017
  • Color Quest - The Cursed Forest cover by Max Berthelot
    Campaign funded with Kickstarter in 2017
  • Color Warz - Khroma cover by Max Berthelot
    Campaign not funded on Ulule in 2016
  • Color Warz - Dark Threat cover by Kev DC
    Boardgame published by FLUO Games - 2013
  • Color Warz - Paint Brawl cover by Gius
    Boardgame published by FLUO Games - 2012

FAQ Color Quest

Bienvenue dans la FAQ Color Quest !

Dernière édition samedi 29 juin 2019 (article en cours de rédaction).

Retrouvez ici les points de correction relevés par les membres de la communauté ou par l'équipe au cours des tests.
Ces mises à jours seront intégrées aux nouvelles versions de règles par la suite.



Color Quest - Livret de Règles

version la plus récente : v1.1

- L'encombrement des Skelettes est de 0,5 pt
- Les Skelettes débutent la partie désinvoqués (tuile)
- Lorsqu'une figurine Skelette est invoquée, on le place sur la tuile et on retire cette dernière du jeu
- Les figurines (même alliées) sont considérées comme des obstacles pour les déplacements et les lignes de mire
- p.17 : il est fait mention du fait de piocher une carte item par quart de point point manquant. C'est une erreur, il faut appliquer 0,5 pt

Color Quest - Livret du Général
version la plus récente : v1.0

- p.11 - Vol : erreur sur le nombre de cases du schéma (1). Il faut lire "X".
- p.11 - Infiltration : La "3ème case" illustrée sur le schéma correspond à la zone de destination. Elle doit être considérée comme une case vert foncé.

Généralités
- Disciples : Ninja, Clerc, Moine, Valkyrie, Amazone ou Dryade
- (Combattant) Khromaz : Guerrier, Chasseur, Chaman, Kogneuse, Mystique, Ranger, Paladine, Bomber, Djinn
note : les Chefs et les Matriarches sont également des Khromaz mais pas des Combattants
- Castes : Héros, Champions, Monstres, Fantassins, Eclaireurs, Magiciens, Disciples, Invocations et Dark Khromaz

Welcome in Color Quest FAQ !

Last update : saturday, june 29th (worik in progress).

Find here last correction points identified by the community members or by the team during the tests.
These updates will be incorporated into new rules releases later.



Color Quest - rulebook

current edition : v1.1

- Wooden Skeletons overcrowding is : 0,5 pt
- Woodens Skeletons start games as tiles
- When a Wooden Skeleton is invoked, replace the tile by a Wooden Skeleton miniatue
- Miniatures (even allies) are considered as obstacles. You can not move on it or make direct shots through them.

Color Quest - General's handbook
current edition : v1.0

- p.11 - Flying : error on number of squares (1). The correct number is "X".
- p.11 - Stealth : the "3rd square" illustrated on the scheme is the destination point. It must have been in "dark green" and not in "green".

Généralités
- Followers : Ninja, Cleric, Monk, Valkyrie, Amazon and Dryad
- (combatants) Khromaz : Warrior, Hunter, Shaman, Smasher, Ranger, Mystic, Paladine, Bomber and Djinn
note : Chiefs and Matriarchs are also Khromaz but not "basic" ones (combatants).
- Casts : Heroes, Champions, Monsters, Infantry, Scouts, Wizards, Followers, Invocations and Dark Khromaz